Noi, o jumătate de zeu

dezlantuiți bărbații cetății miroseau a iarbă tăiată și a soare leșios de amiază. asemănătoare unui mers lent, aproape indescifrabil, cenușia zi îmi transformă mișcările în pete amorfe pe pînza asfaltată a cetății. deunăzi ochii mei exorbitanți sfîșiau hălci necuprinse din lumina ce zăcea pe străzi amestecată cu linii grăbite, piețe fierbinți sau denumiri importante. rîzi, ți-am spus înfășurîndu-te. coapsele-ți miroseau greu, a surîs, iar iarba ce-mi creștea de seară pînă dimineață dădea flori apoase și cuvîntări sîngerii. mi-e de tine, am mai șoptit. poveștile alunecătoare despre omisiuni sau derapaje emoționale devin neesențiale. unii mai mor, alții se zbat, cei mai mulți tac, eu mă scurg. ne naștem cîteodată cu buzele lipite, unul de altul, cu zidurile întrebărilor transparente, cu genunchiul tău stîng între cele două emisfere ale creierului meu drept. vom tăcea în sute de exemplare și prietenii ne vor da certificate de bun simț sau purtare aleasă. ne vom lua slujbe, pisici, țoale de gală, vom păși în lumea înfildeșată a corporațiilor globale și ne vom uita. Desigur, după cum spun toate manualele, lucrurile trebuiau să aibă o formă, armonioasă, dacă se poate, precum un vas de lut, sticlă, fier forjat, mătase, hîrtie creponată, oțel inoxidabil, plastic, carton sau în final carne. o găoace unde să turnăm mercurul insațiabil al sufletului. nu se mai întîmpla nimic. doar descompunerea gîndurilor mai mergea ceas în amiaza vitrinelor moarte. mișcările se desfac pe o foaie cu pătrățele sintetice. (aici simt nevoia să mai spun ceva, dar oricît aș căuta nu se mi se-arată nici-o legătură cu texte mai vechi, iar ideile sunt ca un buchet de imortele. adică fără culori. închid pasajul aici)

Lasă un răspuns

