invitație la valț

am să uit căderea. toate loviturile am să le șterg cu un burete natural, că locul gol să fie precum un gazon englezesc proaspăt tuns.rănile le voi acoperi cu mătăsuri scumpe brodate cu aur de douăzeci și patru de carate, iar urmele bocancilor cu flori de cîmp uscate, din alea ce se pun iarna pe la ferestre, avînd petalele vopsite cu acuarele. în pîntecul meu oul va ecloza discret un pui de șarpe albastru cu inele luminoase precum neonul intermitent al firmei, ce este vis-a-vis de geamul dormitorului meu. într-o zi, la o petrecere scumpă cu ambasadori și căpitani de caravelă, cu prinți și regi sau șefi pe la fisc, uscați și negri, cu voaluri, peruci pudrate cu cel mai fin fildeș pisat în pive imense de piatră, el îmi va ieși pe gură, tăcut ca o piersică, gustînd aerul cald al saloanelor și-mi va aluneca încet pe costumul negru, lucios, cu intarsii de sidef. lumea se va preface, om după om, pînă cînd tăcerea ne va-mpreuna pe toți într-un mănunchi dintr-o stemă… și voi visa mări întinse liniștindu-se-n apusuri de ceruri.

Lasă un răspuns

