atotcuprinzătoarea definiție a nimicului

muștele. din ce în ce mai mari. negre cu palide reflexe verzui, păroase, grase pînă la a muri de neputința zborului, îngrozitor de zgomotoase, atacatoare și mai ales enervante. același bîzîit devastator, același obicei enervant de a-ți invada spațiul oricît ai da din mînă. cam ca unii oameni. de exemplu am făcut greșeala să încerc să explic cuiva că se înșeală. mi-a răspuns cumva de sus, extrăgînd din context un fragment și aplicînd o definiție puerilă luată pesemne dintr-un manual de liceu. unul imbecil. mi-am adus aminte de marius chicoș rostogan cu a lui întrebare existențială „ce iaște…”. nu iaște nimic, domnilor. din suficiență și din aberații cognitive nu are cum să iască nimic. nici măcar nimic, care iaște și el o categorie măcar filozofică. dar ce rost are să mă enervez. unde te-ntorci oamenii te pleznesc cu definiții incomplete sau insuficient digerate. mot-à-mot (sau se scrie cu á? de verificat.) este o achiziție stranie cînd cuvintele sunt clase de sensuri. mult mai rău ele se comportă cînd clasele sunt deformate și capătă alte direcții. presupuneți că în definiția cîinelui i se adaugă lîngă calitatea de a lătra și cea de a mieuna. ce iese? mda… dar dacă scoți mai multe atribute te vei pomeni cu o manea în loc de un cîine. nu că maneaua ar fi în sine ceva pueril, doamne ferește, dar precizarea că e vorba de un anumit soi de lălăială contemporană și levantină e absolut necesară pentru a nu trimite noțiunea în derizoriu. cîți știu asta? mai nimeni. am întîlnit pe cineva care la auzul faptului că un anumit cîntăreț de manele actuale are voce impresionantă a fost în stare să se certe cu noi, prietenii lui pînă atunci, cîteva ore. de ce? pentru că ocupația individului îi anula talentul nativ. alunecări de acest tip sunt impresionant de răspîndite. nu poți să faci o separare a lucrurilor. implicațiile sunt stranii și indiferent de ce face respectivul o anumită calitate (calitate nu e ceva neapărat pozitiv, atenție!) a lui îl coboară sau îl urca nemeritat de mult în funcție de teza adoptată aprioric. lipsa aparatului critic este evidentă, dar nimeni nu o recunoaște. asta e bun, asta e rău sau asta e indiferent nu e exclusiv. dacă ești în tabăra x, care admite ca pozitiv faptul y, atunci respectivul e un geniu, un salvator, un master… invers dacă e y e negativ. atunci bipedul devine un înfierat, un paria, un imbecil… numesc asta dihotomie prin logică predefinită. a deschide gura și a explica banala afirmație că tonurile există și nimic nu e simplu și determinat, poate să-ți dea dureri de cap cum mi-a dat mie începutul unei explicații. de ce? pentru că nu avem îndoieli. știm, definim și trăim în spații pseudo-euclidiene. nu toate paralelele sunt distincte, iar unele, cele alese de respectivul grup, trec prin același punct de mizerie unanimă. unanimă pentru grupul respectiv. pentru ceilalți se măsluiesc altfel aceleași axiome. alegerea liniilor pedepsite să treacă prin același punct e alta, nu neapărat total deosebită. uneori se ceartă prezentînd aceleași fapte trăznitor de altfel expuse, de parcă n-ar fi același lucru. dar facem parte din găști diferite. aparent. e în realitate aceeași mulțime, cu aceleași reguli, dar cu nume diferite. faptul matematic există. real nu , pentru că matematica acoperă un alt soi de vizualizare a realității. venind din afară nu vei pricepe de ce se bat oameni care susțin același lucru. am obosit. recunosc că mi s-a spus să tac din gură, să-mi țin pliscul, să nu mai dau lecții, să nu mai… poate sunt și eu înăuntru și nu mă văd. poate… ma duc să mă culc. mîine am de terminat desenul pentru catedrală și mă gîndesc să-l modific. azi nu mai fac nimic. trebuie să mă liniștesc. o să citesc ceva din „despre înțeles”.

Lasă un răspuns

