Despre Înțeles (reeditare)

4.

atent la noianul[1] acesta de semne[2]

la unghiul violent al sunetelor de atac[3]

întind palmele să apere

și durerea tăieturilor[4] nu îmi ajunge la ochi

sunt atît de dincolo

și îți zîmbesc mîngîindu-ți umerii

privirea îmi e pătată de urmele roșii ce curg

pe minunata-ți piele albă[5]


[1] mare de nord vinețiu

sisiful de ape

îmi sunt îmbibate zidurile cu vuietul fără răgaz

chiar și privirea ta de cer senin

mustește a vaier de a nu cuprinde

țărmul acesta stîncos și tăcut

impasibilul nisip

lucios precum un zîmbet al veșnicei

reclame de înghețată.

nu știu cum să acord cuvîntul liniște

cu vuietul ce îl presimt

sub clipa ta de albastru.

[2] de lipit cioburi cu grijă să nu se vadă brațul izbind

mai curînd să pară un vitraliu

prin care lumina

să lase zîmbet pe fața de masă curată

să poti să taci cînd vei auzi ca norii au pielea de șobolan

să îți mîngîi dorințele cu mîna olarului

mereu rotunjind lutul tăios al țipătului

[3] sunetele atribuite

memoria încăpută-n forme acceptate

catalogul de care tu nu te desparți

mersu-n întîmplari

nu nimeni nu se va mai urca pe-o corabie spre vest

știm sigur cît de rotund e pînă acolo

vei asculta tresarind doar o noua zecimală exactă

[4] această toamnă prelungă

urmă de lacrimă alergînd printre ridurile mai noi

mă acoperă cu cenușiul ei acid

mistuindu-mi culorile.

[5] știi, cîndva de demult,

cînd încă mă bucuram de mare

care îmi era atît de albastră

puteam să te închipui a floare galbenă

mergeam desculț printre castelele de nisip

te vedeam în fiecare

îmi spuneam că ai să fii

nici acum nu-mi dau seama prea bine ce ești

mîngîi gîndurile pe șolduri să le apropii

dar vezi, e cumva altceva

pielea ta

ca pe un lin coborîș

sînii tăi  abia atingindu-mă ca și cum sîngele ni s-ar trece

din otrăvitoarea ta amorțire privind în gol

spre degetele mele cautînd gust de rodie

buzele le aud pe gît

atît de clar îmi ești

de parcă doar din mine aș fi făcut această iubire

Lasă un răspuns

