mașina timpului

ea era destul de înaltă, astfel încît părul castaniu, mai închis, nu chiar roșcat, îi rîurea pînă la jumătatea bucilor, ce jucau leneș sub rochia moale de serj cafea cu lapte, din care-i ieșeau gleznele ascuțite ca niște guri de topor, iar prelungile labe albe ale picioarelor intrau în sandalele cu barete din ce în ce mai subțiri. el doar mîndru-și petrecea brațul stîngaci pe mijlocul ei, sprijinindu-l, iar cuvintele i se rostogoleau înainte precum niște iepuri săltoși deschizîndu-le calea. ea tăcea, iar gîndurile-i erau ca niște păsări imense încețoșîndu-i. nu i-am mai văzut niciodată în metrou, deși ziua mi-o petreceam doar acolo, departe de soarele asfaltier de deasupra. aici în oraș, nu aveam porțiuni de traseu la suprafață, iar lumea în lumina reală a amiezii nu mă interesa. preferam să văd oamenii în culoarea ușor mortuară a neoanelor albe, așa cum se cuvine în subteranele viermuitoare ale cetății. mi se părea uneori că în turmele care se mutau de la o linie la alta zăream cețuri de păsări, dar era doar semn că sunt foarte obosit și din ce în ce mai bătrîn. oricum pe toți prietenii mei morți dădeau peste mine și mă gîndeam că este un  semn, dar nu mai făcusem niciodată vreo obsesie față de niște necunoscuți, chiar dacă aceștia erau superbi sau stranii. le rețineam multora aparențele, fața sau mersul, dar nu mă fixasem atît de rău, încît să caut, vara, printre miile de picioare dezgolite, între coapsele întredeschise a invitație sau a poftă, săltatul iepurilor albi. ei nu-i întrezărisem fața, doar curbele mișcătoare ale spatelui definit de rochia cea lungă, lui îi fixasem în minte profilul, cu barba nerasă și nasul comun. țin minte că vorbea. poate prea mult și poate total inutil umerilor lini ai ei. m-am surprins uneori zile întregi străbătînd canalele, vagoanele sau privind în stațiile înalte trecerea călătorilor. îi cautam deja ca pe o confirmare a existenței mele și mă gîndeam că am fost doar o întîmplare într-un vortex a două lumi total diferite.

Lasă un răspuns

