Despre Înțeles 14 (reeditare)

14.

 

să clădeşti un copil curățindu‑te de spaime

înveți să auzi frica firelor de iarbă[1]

ce așteaptă să fie călcate

 

desfăcînd din colcăiala de ură

țipătul tăios al durerii

dorința mîloasă de a strivi

atunci cînd înțelesurile se pulverizează

 

te vei duce în piața cetății

strigîndu‑ți lașitățile[2]

spălat să te privești în oglinda ochilor lui

și să poți să îi iei mîna în palma netocită de sînge

să ai puterea de a îi spune

că nu poți desface toate cuvintele

ca pe rodii[3]

dar să îl faci să încerce

luîndu‑se la întrecere rîzînd

încordarea degetelor lui

să fie mîndria ta de a fi veșnic


[1] cine să îmi spună că sîngele care mi-a stropit fața

nu e apa regală a urii mele

știrile tăind în carne pavăza moale a păcii

declarații

motive

și pielea umed cenușie a oamenilor

ce se ascund

săpînd galerii în frica șuierătoare

adăugăm mormane de timp războiului

 

[2] să te scoți în cuvinte

ca într‑un balcon atîrnat deasupra colcăielii de urlete

mai despuiat decît nașterea în care strigătul te acoperea

cine să fii cînd vei ieși pe ușă

chipuri veștminte gesturi

ți se perindă în fața dorinţelor tale

mîini răscolind garderoba

arătînd uimire cu zîmbetul mulțumit

clipa strivind pasul prea lung al ivirii

 

[3] să întinzi mîna prin zidul ăsta de etichete

să te agăți de carnea caldă a gîndului

ce are încă miros

amiaza cu ochii adormiți

ai celor

ce uită că ar trebui să se strecoare printre ceilalți

care vin din orele neatinse de aceleași cuvinte

mereu aceleași

mîrîind

a lup încolțit pe străzile asfaltate

oprește‑te

uită‑te

și pune palma blînd

pe privirea celui ce se uită mirat

cum de nu funcționezi

 

2 gânduri despre &8222;Despre Înțeles 14 (reeditare)&8221;

  1. am LIKE,
    iar eu obișnuiesc să ”explic”atunci cînd se întîmplă să îmi … ”scape” click-ul dat
    dar cum să explic reîntoarcerea ocolită la înțelesuri aflate cîndva și o altfel de înțelegere acum…?…

    (V-am spus că mă reîntorc la scrisul Dvoastră, iar prin el, la un fel de ”normalitate… da! și acum….)

Lasă un răspuns

