Despre Înțeles 21 (reeditare)

21.

 

iubito

degetele tale îndepărtînd mătuirea[1]

de pe fața cristalului

 

îmi aduci cuvintele sclipitor de nefolositoare[2]

ale copilăriei

ciuda de a nu străbate

prin vata păstrătoare de exclamații

și dorința

de a îmi atîrna pe haina primului bal

anii

medalii ce vor aduce blestemul privitului înapoi

 

scrisori lungi[3] la care plîngi cu flori

îmi simt mîna de atunci

pe umărul tău de acum

cum strig ca să mă cațăr

pe nisipul ce curge

să fiu eu cel curs

cînd a privi înapoi

e ca și cum nu ai avea nevoie de zei[4]

și a fi orb înainte

e ca și cum nu ai avea nevoie de tine

 

e ca și cum


[1] neîndemînatec și fricos de nu știu ce

nu pot gîndi

stare de apă neagră

nu e frica de tine

aceea de îți face rău cu privitul meu în gol

mărunt slujbaș scriind pe sub masă

atîta iubire de mîngîiat

 

[2] nu pot să răspund la nimic

ca și cum cuvintele ar da foc la înțelesuri

nici în mine nu îndrăznesc să visez

stau doar privind cutia de carton

fără să îi spun nimic

 

[3] fată frumoasă

nu că eu îți spun așa să îți treacă singurătatea

limpede cer peste noi se va naște

pămînt mă va cuprinde atît de aproape

și rîs iscat de ploi se va fi trecut

simt atîta ceață

 

[4] corpul rămăsese fără de margini

crescînd în sine din ce în ce mai dens

înghesuind mereu în limpedele gol

semne lustruite cu grijă

borcane cu foetuși albiți de formol

obiecte ajunse frumoase prin părăsire

încerca să se desprindă

din înțelesurile adunate

în fișiere nespus de ordonate

să nu se mai știe

încăpățînat

ștergea urmele imaginilor de dinafară

 

Lasă un răspuns

