de foarte de mult

iubito, ce gustoasă-i bucata asta de ied! de la cum ai gătit-o, desigur, dar dacă te gîndești la ierburile cu care s-a hrănit mă-sa, iar puiul a fost hulpav la țîță. că altfel de unde grăsimea ce-acoperea pulpa? arghiros mi-a spus, cînd am luat-o, că nu gustase încă iarba puiandrul, și-l cred. ce lucru ciudat… te-ai întrebat vreodată de ce avem mai multe cuvinte pentru același simplu-nțeles? nici eu. poate c-am umblat la-nceputuri, precum iudeii lui iacov, în triburi mici, iar cînd am trecut deșertul toată suflarea, fiecare a venit cu copii lui, cu cortul lui, cu vorbele lui, puțin diferite de-ale cumătrului. poate pe cînd preabunul homer a dăltuit iliada și pe soră-sa-i, odiseea, noi eram de ceva vreme adunați, chiar dacă fiecare creastă de munte era un regat.

Lasă un răspuns

