dimineața aproape devreme

Stau întins pe pat și fumez. Mă uit în tavan și-i simt capul pe umărul meu stîng.
– De cînd n-ai mai scris nimic?
– De marți.
– Azi e sîmbătă.
– Zi de odihnă.
– N-ai dreptul.
– De ce?
– Pentru că dacă nu scrii ești mort.
– Nu zău? De cînd te doare așa de mult că nu scriu?
– De cînd te știu.
– Mi s-a umplut popoul de lacrimi.
– Măgarule!
– Iar?
– Păi dacă ești? Eu sunt tristă că tu nu scrii, tu ești absent, fumezi în dormitor, nesimțitule, și tot tu urli la mine.
– N-am urlat.
– Ba da pentru că vorbești urît.
– Cînd nu vorbesc urît sunt prost, cînd îndrăznesc, sunt nesimțit. Zi și tu dacă nu mă persecuți.
– Normal, pentru că te iubesc.
Tac. Nu-mi spune prea des că mă iubește. De fapt e a patra oară și știu că își calcă pe inimă ca să o facă. A patra oară…
– Ai tăcut, deci recunoști?
– Orice, iubita mea.
– Îți iei nasul la purtare!
– Cu ce, iubirea vieții mele?
– Cu apelativele astea care ție-ți răsar ca ciupercile după ploaie. Și-s otrăvitoare.
– Ce?
– Ciupercile.
– Aha. Mă duc să scriu.
– Ce bine! O să-ți fac o cafea bună, grasă, cum îți place ție, fac mîncare…
– Asta nu!
– Bine, nu protestez, faci tu. Dar după ce termini de scris, ne futem?
– Aoleuuuuuuuuuuuuuuu!
– Bine, zăhărelule, facem dragoste?
– Zăhărelule? Faci mișto de mine?
– Da, cur țuguiat ce ești! Mulțumit?
Tac iar. Mă extrag de sub capul ei cu grijă și mă duc la masa de scris.
– Pune ceva pe tine.
– Nu vreau.
– Cum vrei tu, scumpulețule!
Oftez în gînd. Ata nu vorbește cu diminutive decît cînd vrea să-și bată joc de ceva. În cazul de față de mine, dar tonul îmi atrage atenția să nu fiu țepos. De abia ne împăcasem și-mi dăruise o amiază, o seară o noapte și acum o dimineață. Mai bine scriu și nu mă mai încrîncenez să pun totul la punct. Prea multe puncte totuși.

Lasă un răspuns

