arhiros

arhiros mi-a spus azi, pe cînd jupuia mielul acesta frumos, ce-l împănezi cu foi mirositoare și ierburi gustoase, că n-o să se mai vină la adunările cele mari din agora. l-am întrebat de ce, iar el s-a plîns că nu are carte să-nțeleagă discursurile demagogilor înflorite cu cuvinte știute de puțini, că pe el îl doare capul cînd nu i se spune precis ce se vrea și care sunt căile pentru care votează, că e multă pierdere de vreme, iar treaba lui stă și i se strică marfa în soarele ăsta adormitor. bun înțeles că l-am certat, dar poveștile despre puterea poporului, despre importanța votului său, despre puținătatea celor cinstiți veniți să-și ajute cetatea l-au lăsat rece. aproape mi-a trîntit carnea-n brațe supărat că nu-ncetez să-l bat la cap cu lozinci fără substanță. n-a zis așa, dar pe-acolo. am plecat mîhnit de la el. mai bine tăceam și așteptam un moment în care-l găseam dispus să m-asculte sau înseamnă că nu-s nici pe departe atît de priceput în ale vorbirii pe cît mi-a mers buhul. poate nici eu nu știu prea bine de ce merg acolo cînd nu sunt ascultat decît din politețe pentru părul meu alb și pentru faimă. de fapt doar auzit. și asta atît de rar. nici nu știu ce să fac. dacă mă bag, pînă la urmă mă vor îmbăla în zoaiele lor, dacă tac și vorbesc prea rar mă iau drept un grămătic ce le corectează prostiile. of. m-am înfuriat acum pe mine.

Lasă un răspuns

