Sunt curios

Sunt curios cît o să mă țină. Ordinea, disciplina, programarea. Vă spuneam mai deunăzi că nu sunt de fel un om care să programez și care să mă țin de programare. De azi încerc. Spun încerc pentru că am mai anuțat cu surle și trîmbițe schimbări majore și nici pe departe nu m-am ținut de cuvînt. De fapt încerc să mă lupt cu mine. Sunt curios cine e mai tare. Dacă nu voi reuși, evident că eu voi fi vinovatul. Ce pedeapsă o să-mi dau? Nu știu. Cel mai probabil n-o să-mi dau nicio pedeapsă.

Acum e dimineață. De obicei lucrurile sunt mai ușoare. Groaza mea începe seara, iar noapte devine bulversantă. E adevărat că mi-am făcut un orar astfel încît pe la nouă, nouă jumate mă culc. Și adorm. De aici și trezirile la ore imposibile altora. Nu e o laudă. E doar un ciclu biologic. Sper ca lucrurile să fie mai liniștite, speranța moare ultima, după mine, și să pot să mă concentrez asupra lucrurilor pe care sunt obligat să le fac. Obligația derivă din faptul că am o grămadă de proiecte de dus pînă la capăt. Să le enumăr.

aspecte inedite din viața lui. e în faza de rindeluire. finisaj. multe nu voi mai adăuga, poate voi mai permuta cuburile, voi reciti cu voce tare. eu îi spun roman. voi o să-i spuneți cum vreți.

ars poetica. titlu de lucru. mici bucăți de proză. sau de fapt mici eseuri. foarte mici. trebuie documentare pentru localizare (grecia mai mult sau mai puțin antică). scris ceva la ea, dar mai e cale lungă.

despre iubire. poezie… sau texte. doi oameni frumoși se iubesc și-și spun asta. atît. scris ceva. trebuie liniște. n-am. aștept.

țara caselor moi. e cel mai vechi proiect, cel mai scump, cel mai mare. ar trebui să fie o cutie cu ilustrate și scrisori, inclusiv plicuri. ilustratele vor fi cu pozele mele pe o parte și cu poezie sau text pe de cealaltă parte. trebuie să iau la tăbăcit textele. mult prea complicate și pentru mine. om vedea.

birkat ‘acoanim (binecuvîntarea coenilor). de fapt ăsta e proiectul cel mai vechi ca idee. scris puți la el. ar trebui să semene ca formă cu psalmii. de fapt ar fi revolta omului față de creator pe care nu-l înțelege. ideea e generată de asasinarea lui itzhak rabin și de o imagine frumoasă a unei nunți dintre un creștin și o evreică, fiică de coen. știu că se scrie de obicei cohen, dar e un tip de h aproape mut care nu există în limbile europene. îl voi scrie așa. la această oră nu există decît cîteva poeme. mult de lucru. i-am găsit vocea.

poemele orașului tîrziu. e cel mai nou. e doar în faza de turnare. mai e mult pînă departe.

sonete de cîntat la masă. sonete. de lucru mult. de scris și mai ales de finisat. mult. deocamdată sunt vreo patruzeci și ceva. mai e.

cronici inoperante. păreri. despre obiecte artistice. cărți, fotografie, pictură. muzică încă nu. cine știe cînd va fi gata. pesemne după.

Cam asta e. Poate am mai uitat ceva. Poate nu. Nu sunt sigur că toate titlurile vor ajunge la un final tipărit. Depinde doar de sentimentul că nu am ce să mai spun cu acea voce. Despre „voci” altă dată.

8 gânduri despre &8222;Sunt curios&8221;

  1. Foooarte interesant.Te pedepsesc cu înţelegere.Îţi mulţumesc că ţi-ai divulgat din voci. Sper să-ţi vorbească *fluturii de iasomie *în toate vocile necesare terminării proiectelor tale. Sper să ne mai delectăm din aceste minunate bucate spirituale. Sper să vezi şi să te vadă, fără înrămare, izolare, delimitare, cât mai departe şi profund…stările,să dai glas existenţei prin necuvinte…Te pedepseşti făcându-te înţeles, înţelegând. Mulţam fain, imi vine a-ţi zice.:)))!

  2. UITE un sfat prietenesc, DANE !
    FACI o pauză esenţială de BLOG chit că locuieşti la BLOC ( mic, n-are-importanţă !)
    Te opreşti chiar de SCRIS alandala,
    STAI 3 zile şi te gîndeşti profund, care dintre toate „proiectele” tale DRAGI vrei să le
    Termini. Ai voie să alegi DOUĂ,
    Şi-ataci în DRACI pînă le termini. Abia după aia,
    Te opreşti din pauza esenţială de BLOG şi te muţi imediat de la BLOC
    La ţară pe pămînt.
    Ai să vezi ce bine o să-ţi fie, chiar dacă( acum) nu CREZI .
    Ai înţeles cît de cît ceva ? VEZI ? Auzi ? Simţi ? Ce zici ?

Lasă un răspuns

