premiul

Știi tu, dragul meu, Alcmeon, cînd meriți în fața altora ramura de măslin? Dar poate mai important e să știi cînd nu e a ta și sunt capete cărora le-ar sta drept să fie încununate de ea. Pare simplu să iei. Din păcate, dacă ești om curat, iar nu negustor de cocoși cu penele vopsite, vei suferi pentru o bucurie de scurtă durată. Eram, tînăr plod fiind, în grupul condus de renumitul Eudem. Într-o zi ne provoacă la o-ntrecere. Trebuia să facem un distih despre frumusețea Atenei. În acea vreme credeam că-s cel mai minunat poet al grupului, deși semne că Anacreon, ai auzit desigur de el, era mai bun, cum timpul va dovedi că este mai mare poet decît mulți neaveniți. Poetul, pentru că asta era de pe-atunci, era dușmănit de cîțiva dintre noi, care au votat contra lui și premiul, o portocală, mi-a revenit mie. L-am luat cu mîndrie din mîinile profesorului nostru. El îmi zîmbea ironic, dar ironia nu am observată decît peste cîteva zile. Nu mă mai scotea din „marele nostru poet”. La început am crezut că este o laudă. Ar fi fost dacă nu s-ar fi repetat la fiecare apelare, la fiecare răspuns ce-mi era adresat. La început am fost nedumerit, mai apoi am înțeles că fusesem părtaș la o minciună. Și așa era. După ceva timp, am luat o portocală de acasă, am venit în casa maestrului și în fața tuturor l-am rugat pe Anacreon să mă ierte că am fost așa lipsit de măsură încît să cred că pompoasele mele cuvinte țin loc de respirația egală a poeziei. Atunci Eudem mi-a spus pe nume, renunțînd la lauda deșănțată, mulțumindu-mi.

2 gânduri despre &8222;premiul&8221;

Lasă un răspuns

