despre însumi (82)

soveja a venit după două zile de vînturat vinul cu taică-meu prin focșani și-mprejurătăți

oricum nu-mi păsa
aveam deja saișpe ani
eram încălțat cu mîndrie și duceam paharul la gură cum creștea iarba pe tăpșanul unde jucam fotbal duminică dimineață în zilele-nsorite iar pămîntul era uscat precum vara

a fost greu în stațiune vreo cîteva ore printre care m-am învîrtit ca-ntr-o celulă păzită de o desime de brazi
eram singur și nu pricepeam ce caut acolo ce-aveam sa fac douășpe zile printre munți cetine aer curat și ideile mele ce-o luaseră razna de cînd apăruse revista școlii iar doamna venise în clasă direct la mine să mă pupe din înălțimea ei de un metru optzeci cu tocuri cu tot de m-am înroșit dar nu m-am șters și-mi pipăiam pe furiș urma de salivă parfumată de pe obraz

brusc a aparut corina
un pic cam plinuță
și cam tăcută
pentru unul ca mine care nu se desfăcea decît la foc
asa ca am băgat toată-naintarea poetică pe care-o știam plus altele scoase fierbinți ca gogoșile date prin zahăr vanilat din piața dorobanți puse alături de un iaurt de bivoliță ce se servea cu felia din care n-am gustat niciodată

mai tîrziu am să aflu că era politicoasă doar
eram mai mare ca ea și oricum singurul pe o rază de bomb-atomică
iar poeziile mele erau de neînțeles pentru că nu puteau povesti și nu aveau un răspuns la-ntrebarea domnului profesor de română de la ea din drumul taberei
‘ce a vrut sa spună poetul aici?’
cum mi-a mărturisit peste vreo trei luni și-am strivit
țigara
imaginea țîțelor ei albe cu sfîrcuri ca alunele prăjite
și cum își deschidea alene buzele să mă primească mirosind a zmeură și miss dior apă de toaletă
de asfaltul din fata blocului ei
de-au sărit toate cioburile în aerul cenușiu al toamnei străpungîndu-l
stropșindu-ma la ea că poetul nu vrea sa spună nimic că poezia nu e o sentința ci orice altceva inclusiv un cal cu largi pene violet precum cele ale păunului că proful ei e un dobitoc că poetul nu e înalt blond și cu ochii albaștri iar eminescu era mic de statură…

s-a speriat
am plecat
și-am tăcut anotimpuri

Lasă un răspuns

