despre însumi (83)

noaptea aceea avea sa fie după armată cînd puteam să iau umbrela și sa plec de-acasă foarte departe fără să dau explicații mamei ce ma privea cu ochii mari că deodată treceam peste opreliști ca si cînd n-ar fi fost vreodată ca și cum barba începea să-mi crească cum avea să fie peste trei ani inundîndu-mi fața și n-aveam s-o mai dau jos niciodată

ploua
iza-mi dăduse telefon s-o iau de la piața unirii că n-avea nimic s-o apere iar eu de abia o cunoșteam de la un sărut în spatele blocului dat mai mult din plictiseală că adrian întîrzia

habar n-aveam de unde știa numărul de telefon poate i-l dădusem cînd vîrful limbii îi desfăcea atît de ușor buzele și ea îmi cuprindea mîngîindu-mi alene gîtul cu precizia unei surori medicale ceva mai mare ca mine cam cu trei peste cei nouășpe ai mei și mai mică cu trei dește dar avea niște glezne prelungi și tăioase

am găsit-o zbîrcită de frig și-am luat-o în brațe ca-ntr-un calorifer portabil care pe vremea aia nu exista
– de ce ești udă?
am întrebat chiar cu grijă
– de tine
și-am rămas mirat de răspuns ca de tot ce s-a-ntîmplat în orele următoare cînd uimirea-și făcea loc cu coatele iar tot ce citisem devenise fluid și curgea pe lîngă mine pînă cînd am devenit un rîu furios la ieșirea dintr-un defileu al dorințelor cele mai puse deoparte

am uitat că mi-a spus să nu țip că bunica ei doarme și să n-o trezim pe cînd eu îi deschideam nasture de nasture și avea milioane

am uitat cum mi-am zdrobit fața de țițele ei holbate și mi-am petrecut palmele pe spatele ei pînă tîrziu înspre bucile ei ce-au tresărit

am uitat cum am rămas fără haine înnodîndu-mă-n cracii blugilor și ciorapii umezi

țin minte doar mîna ei răcoroasă
ce m-a cuprins ferm
și m-a luat în ea

și eram trup
și eram apă
și am fost dimineață

am explodat
ca o bombă artizanală
împrăștiindu-i țipătul
pe toți peretii

Lasă un răspuns

