tablouri vivace

viermi urlători

de ce
m-a repezit plin de deferență amicul meu
aproape strigîndu-mi să mă dau la o parte
în locul acela
plin de ilustrate senine
în care fotograful a băgat
cu photoshopul
saturație la greu
încît lumina e neagră la gust
și nisipul se numără indiferent pe la colțuri

pentru că mi-e somn
și-aș adormi între litere
ca-ntr-o cazemată de vise
unde urina de pasăre măiastră
nu s-a desfăcut în
amoniacul înecăcios al patriarhului
și
ghilotina de hîrtie
a facocerilor

pentru că mă-nvîrt
într-un cartier fără fețe
doar spinări ușor aplecate
și genunchi îndoiți
atît cît să nu primească palme peste cefele tunse regulamentar

pentru că toate demonstrațiile
calme
din cărțile de matematică
pe care le citeam prin parcuri
aveau logica elegantă
a curbelor tale
iar epsilon era dincolo de gardurile
ce nu le vedeam
dintre țîțele tale ușor transpirate
mirosind a sfîrcuri
și gemete

mi-e greață
(spunea seara înainte de plecare un autor celebru)

Lasă un răspuns

