Despre mirările unei doamne judecătoare

Cu „ocazia” sentinței definitive prin care i se respingea grupului Manolescu cererea de a ne interzice (celor din grupul GRUSR) de a folosi numele de „Uniunea Scriitorilor din România”, precum și a obiectelor de folosesc această denumire (siglă, ștampile etc.), doamna judecătoare s-a mirat că noi „elitele” ajungem la tribunal. După capul meu e mai bine la tribunal decît la păruială, dar asta e altă discuție.

S-o luăm cu începutul.

Noi, GRUSR, am înaintat o cerere înregistrată prin care cerea cîteva lucruri de bun simț. Rapoartele financiare, modalitățile sau criteriile după care se fac premierile și se acordă diferite beneficii etc. Am fost întîmpinați cu sictir și zbierete din partea tovarășului Niki de la BOB (Nicolae Manolescu pentru cine nu cunoaște). Respectivul tovarăș a ținut să sublinieze că nu discută cu niște derbedei netalentați, deși gașca noastră are ceva nume de prim rang. Mai mult decît atît l-a pus pe nea Alex (Alex Ștefănescu) și pe alții de același calibru de obraz să ne facă albie de porci prin România.. (era să scriu Mare) Literară, demonstrînd negru pe alb că unii au avut tați generali de securitate, alții sunt bețivi, dar toți netalentați. Trecînd peste „amănuntele” mincinoase împărțite amatorilor de scandal, pe care „criticul” de serviciu la vidanjă, respectiva revistă, am păstrat sentimentul amar că unii dintre colegii noștri pun mai repede la socoteală zborșitul preșului, decît sentimentele pe care le-au avut înainte de a ieși din defilare. Unii care ne-au declarat că „stai să vezi pensia bănișorii ajutoarele”, dar au pus mînă pe condei și și l-au înmuiat în căcatul deversat de onor Conducere.

Nea Niki a avut și ieșiri demne de un cocălar plimbat pe la Paris („măi, femeie!” adresat unei colege, șefă a unei filiale USR, de exemplu). Lipsa „domniei” sale de bun simț nu mai era o surpriză, pentru că modalitatea de a „juriza” premiile Eminescu de la Botoșani sunt deja antologie de unor sinistru.

Bomboana pe colivă a constituit-o adunarea generală, perfect legală, prin care am ales o conducere normală a USR. Fiind un „periculos” membru al comisiei de cenzori am primit acasă o țidulă prin care eram informat că am fost dat afară din USR, asta după ce mi s-a reziliat contractul pe care-l aveam ca firmă prin care tehnoredactam revista Viața Românească. Unul dintre membrii redacției chiar mi-a spus „dacă ai mușcat mîna aceluia care ți-a dat de mîncare…” subliniind că nu eram angajat așa că din lipsă de bani, cum mințea tovarășul Prelipceanu, contractul a fost întrerupt. Adică mi-a luat mie 500 de lei la două luni și l-a angajat pe cucernicul Daniel Cristea-Enache pe post de vice, presupun că pe bani mai mulți și asta lunar. Nu știu sigur cît, nu stau să caut, dar presupun că așa e.

Cum am rămas fără oarece parale, care măcar îmi plăteau ceva angarale ale casei, și cum cei 50% au fost spulberați pentru că am îndrăznit să mă dau la imuabilul schimbător de statuturi după cheful și ambiția lui, alți corifei mi-au dat block pe facebook după ce m-au asigurat de veșnica noastră prietenie, iar unii, tot colegi, m-au porcăit la grămadă pentru a intra în grațiile stăpînului. Cert e că la ultimul tîrg de carte am avut oarece întîlniri cu zîmbăreți care-mi întindeau mîna sau mă luau în brațe dar „nici usturoi n-au mîncat, nici gura nu le miroase!”

Așa că mă mir și eu la rîndul meu. Doamnă judecătoare, de cînd „elitele” sunt posesoarele unor caractere de invidiat? Credeți că am ajuns la tribunal din lipsă de timp sau de ocupație? Credeți că a scrie o „Istorie a literaturii române” ține loc de obraz? Mă-ndoiesc. Am suficiente exemple de indivizi cu IQ-ul pînă la cer și geniali ca talent, care au fost niște jigodii. Credeți că dacă lucrurile mergeau bine în USR ne ardea de revoluții?

2 gânduri despre &8222;Despre mirările unei doamne judecătoare&8221;

  1. Să dea doamna judecător liber la păruială – mă fac si hair stilist la nevoie

Lasă un răspuns

