poemul orașului tîrziu (fragment din versiunea finală)

de fiecare dată, cînd răspunsul nu mai are loc[1] între iarba ce curge pe asfalt și bordurile noi ale obsesiilor[2], ne ascundem în spatele lozincilor presate la rece, batem mătănii, ciugulim ascultători vorbe de duh de pe raft și jupuim degetul mare mințind ecologic… sau facem orice altceva. stînd, drept, stîndu-l…


[1]

coapsele ei fremătau a tutun negru de-abia luat de pe frînghie.
eu tăceam, după cum bine mă știi, și cotrobăiam cu privirile pe sub rochia-i subțire după sfîrcurile ei contondente.
îi strîngeam cu mîna cea dreaptă buca ei stîngă, elastică și vorbitoare.
ea, nepăsătoare, vorbea despre cuante. fantezii electorale și alte bazaconii.


[2]

mă-ndrept spre mirarea publică, locașul pierzaniei din ceața adîncă a mieilor. vărateca ploaie măruntă mă unge cu mirul teilor. am o o bilă de sticlă și o vedere la mare cu tot dragul unei falezei pline de nisip în galantare.

după un timp orbecăi de-acasă pînă la tine. e un maldăr de dorințe moi palpitînd. mă-ndrept spre o ceață ce-mi rîde-n nas. așteptarea de-o viață a ceea ce-ar avea să se-ntîmple, ca și cum te-ai duce la cafenea zi de zi în toate amiezile, nelipsind nici cînd ocupaseră orașul de sus, în costum asortat cu ochii sinilii, cu albastru acoperișurilor, cu cravată bleu și cămașa albă impecabil călcată, desigur, pălărie de pai, baston negru, lucios, ceas de aur… pe scurt, totul cum scrie la carte.

întîi o cafea amară fierbinte și tare țigara de tutun negru ziarul pe care-l parcurgi lent inexpresiv apoi băiete, un vin iar băiatul știe de care alb sec rece puțin

vei încheia peste două ceasuri după discuții cu cei care intră sau mai intră pe acolo

te întorci acasă fără nicio poveste

alb
sec

Lasă un răspuns

