poemul orașului tîrziu (fdvf)

blînd acul pendulei, cel mare desigur, tăia aerul pustiu al camerei sau al dormitorului care tot o cameră este.

eu priveam pe fereastra larg deschisă plopii cei doi retezați și amurgul cartierului prin care-mi plimbasem vodcile. tu întindeai cu grijă ciorapii negri de mătase pe coapsele tale infinite zîmbindu-mi.

era o seară de mai.
standart.

oboseala (un vizitator care nu pleacă) mi-a umplut toată casa cu șosete gri, cu farfurii și cești folosite, tocite, ciobite, cu glasuri șoptite și parafrazări inedite din care nu pricep nici măcar virgulele, iar zecimalele-mi tropăie într-una prin încăperi.

dincolo de ziduri orașu-și plimbă agale leucocitele vineții și pensionarii amabili, cîinii cu dizabilități și biciclete care vînd înghețată, coapsele desfășate ale virginelor minore și lozincile splendide ale partidelor la putere, iar lumea e mai convinsă de apocalipsa de la șapte post-meridian.

peste zi reușesc să mă acopăr cu vorbele prietenilor care încă nu se sperie de mirosul meu acru la amiază.

Lasă un răspuns

