armindeni

mesajul el mai răspîndit azi e „ziua celor ce muncesc” şi a fost folosită la greu de nazişti şi comunişti. poate de aceea sunt destui care au uitat că la origini era un deziderat social fără de care a fi angajat nu era vesel de loc.

în schimb puţini, chiar foarte puţini mai ştiu de armindeni.
dar ştie cineva autorul acestei poezii?

Azi e zi întâi mai,
Azi e ziua de Armindeni;
Eu te cat, draguţa mea,
Eu te caut pretutindeni.
Eu te cer de la izvor,
De la codrul cel de brazi,
De la vântul ce lovi
Bălsămînd al meu obraz.
Întreb munţii cei înalţi,
De la râuri eu te cer
De-au văzut cumva ascuns
Al vieţii-mi giuvaer.
Cu-al tău zâmbet răsfăţat
Şi cu dulcile cusururi,
Te-am iubit, copil draguţ,
Te-oi iubi de-acum şi pururi.
Te iubesc făr’ de-mputări,
Fără urmă de căire
Dară, vai, nu te găsesc
Nicăire, nicăire.

12 gânduri despre „armindeni

  1. Fireste! Si nici nu e 100% realizabil. Dar daca am de ales intre a lasa pe altii sa-mi strice o sarbatoare si a o trai asa cum simt eu ….. imi vine destul de usor sa aleg ultima varianta. Asta daca piedicile de la altii sunt numai la nivel mental, sa zicem. Adicatelea de la dispozitie sau altele asemenea 🙂

  2. e destul de dificil sa te extragi din fluxul celor de linga tine. e un mod de a trai si de a crede, dar e dificil.

  3. Cred ca fiecare sarbatoare are exact acea semnificatie pe care i-o dai tu in mintea si trairile tale. Mi se pare mai relevant felul in care te face sa te simti o anume zi de sarbatoare decat ce semnifica ea pentru mai stiu eu cine.
    Si nu, ce zic eu acum nu e egocentrism. E unitate in diversitate. 🙂

  4. Acaparatorul si neinvinsul spirit comunist, acela de a confisca sarbatori si crezuri si revolutii si bunurile muncite de altii si constiinte…TOT! 😦

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.