Despre iubire

Citeam întins pe canapeaua din hol sau sufragerie, cum i-o spune, cu o pernă sub cap. Sună la ușă. Deschid. E Ata, care intră pe lîngă mine febrilă pînă în camera mare.
– Piciule, mîine te-mbraci frumos și vii la mama.
– Ce a pățit?
– Neesențial. Tu faci ce ți-am spus.
– Stai, stai să mă lămuresc și eu. De unde și pînă unde? Mîine e duminică și înțeleg că astă seară nu vei dormi la mine.
– Asta-i clar. Care e baiul?
– Păi s-o luăm pe puncte.
– Lasă-le dracului de puncte și fă cum am zis.
O iau în brațe pe la spate și dau s-o așez în fotoliu.
– Nu, nu stau. Plec acum la ea că am treabă.
– Explică-mi și mie despre ce e vorba, te rog.
– Ia niște flori.
– Oricum luam.
– Să ajungi pe la unu.
– La masă?
– Evident.
– Zi și tu măcar un cuvînt ca să-mi dau seama pe ce lume mă aflu.
– Ne căsătorim.
Rămîn mut. Vorbisem de posibilitate, dar ea îmi răspunsese în joacă și eu o lăsasem mai moale. Recunosc că-mi convenea situația. În fiecare sfîrșit de săptămînă ea venea la mine, eu găteam, ea făcea ordine și disciplină și făceam dragoste ca apucații. Nu neg că mai presăram și miezul săptămînii cu astfel de evenimente, dar finalul rămînea de bază.
– Aha.
Ata se uită la mine cu capul într-o parte.
– Nu prea arăți entuziasmat.
– Sunt surprins.
– De ce, mă rog?
– Pentru că atunci cînd am adus în discuție problema…
– Băi, Piciule, tu te uiți la tine cînd o iei pe arătură cu limbajul ăsta de funcționar? „Am adus în discuție problema”… Alo, domnu’!
– Nu mă mai lua la mișto că e o discuție serioasă.
– Am spus eu că nu?
– Dar m-ai luat la mișto.
– Uite că m-am făcut serioasă și am hotărît să o facem.
– Ai înnebunit!
– Știai asta. Piciule, lasă gargara și fă ce-ți spun eu ca să fie bine.
– Mă ameninți?
– Acu tu ești ăla nebunul! Lasă gîsca. O să-ți povestesc mîine seară. Acu fug înapoi la mama.
Se-ntoarce și se duce spre ușă. Acolo răsucește capul și-mi spune:
– Ai grijă să mă lauzi la ce vei mînca că altfel nu pupi pizdă!
Dispare. Rămîn siderat și mă tolănesc pe canapea incapabil să continui cititul. Mă uit la tavan.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.